Nyheter 2020

Stöcke---Dubai---Stöcke

Då var resan till Dubai avklarade om man får säga så, vi är nöjda, klart +21 grader och blåsigt med lite dis inte var det vi hade tänkt, men det passade oss ganska bra för våra norrländska bleka kroppar kan jag tro, havet var ett NO NO badande skit kallt men poolen kom vi ner i och även deras Vattenpark fick träffa oss 🤪Jo dem hade egen vattenpark som folk från andra hotell och även privatpersonern från staden kom till. ganska stort alltså kan ni tänka er.

Dem hade även eget akvarieum i hotellet där man om man ville kunde boka bord för middag, men det kändes lite hårt och sitta och äta humme och titta ut när Kusin Pella tittar på när vi äter han släkting, lite mesar är vi nog, men vi åt på en Italiensk restauran som fick 10 + kan vi lätt säga.

Inga måltider och dryck ingick utan det fick man betala extra för och ska väl inte säga att det var billigt, men vi var ju i Dubai så då är det väl bara och gilla läget. vi köpte ialla fall  till mat och dryck paket så vi fick frukost ( 450 kr/dag ) phuu jag som knappt  äter frukost, Och sedan middagspaket där man fick välja på alla restauranger i hotellet ( 11 st ) vi åt på 3 st, och sedan dryckes paket. Så det man inte åt var lunch men vi åt så sent frukost så vi klarade oss finfint till middagen ändå.

Vi åt även på en Gorden Ramsey Restaurang och tyvärr var vi inte nöjda alls med något av det vi åt eller själva stället och servicen, tror inte chefen själv hade varit nöjd om förrätten som var ett toast bröd med krabbröra på tog 45 minuter att få till bordet och då var vi typ 10 bord som var med folk och personal överallt, men fungerar inte det praktiska så spelar det ingen roll, gäller i vilken verksamhet som helst.

Beställde hamburgare, ja stripsen var ju goda, men hamburgaren var dressingen så start så vi kunde inte äta nederdelen av brödet. Och efterrätten, maräng, grädde, kola kan jag göra hemma också. Tyvärr -10 poäng på detta.

Tisdag kväll åt vi på skaldjursbuffe på stora restaurangen, och det mesta fanns, asiatiska toutch på mycket av rätterna, men det fanns hummer och räkor och sånt, gick därifrån mätta ialla fall. Helt okey.

Sen på Tisdag var vi iväg på Dubaimall, hur stort som helst tar nog en vecka och gå igenom det huset, men typ 4 våningar med kläder alltså designers, inte direkt kappahl, men HM fanns faktiskt. Var lite likt Harrods i London, 10 gånger större dock, vi passade liksom inte in i dem butikerna ( dyrt) men vi har sett det ialla fall.

Och Hotellet hade bussar och taxi gratis som åkte dit, vi hade även Taxi till och från Flygplatsen, så smidigt.

Sen när vi skulle hem så tog det typ ett dygn då hem till Umeå flyget var inställt pga snöoväder så fick vi åka hem dagen efter, men vi fick en hotellnatt till och sova på. Blev inget jobb idag dock, men det är ju Sportlov så det är ingen riktig jobb vecka ändå.

Hemma kl. 11.00 som tur var hade Karin släppt ut hästarna, så vi mockade och fixade till i stallet, är alltid något som har gått sönder eller liknande under dem dagar vi är borta så då får man ta och fixa det helt enkelt. Städa lite hus och tvätta är det vi håller på med nu. Och sedan tar vi dagen lite som det kommer helt enkelt, inga måsten idag ialla fall, imorgon är vi tillbaka till verkligheten.